onsdag 17 februari 2010

En förlora-förlorasituation

Jag har varit hemma i två timmar och det har ringt tre telefonförsäljare. Jag kan inte tänka mig en mer värdelös upplevelse för både mig och den i andra änden. Jag försöker att inte vara sur, de försöker tjäna pengar genom att enträget sälja en massa onödigt skit.
- Jag är inte intresserad, tack för att du....
- Men hur gamla är dina barn?
- Jag är inte intresserad!
- Jag kan erbjuda en otroligt pedagogisk seriebok som..
- JAG ÄR INTE INTRESSERAD!!!!!!

Japp. Det slutar ofelbart med att jag blir förbannad och hon i andra änden blir utskälld OCH får ingen provision.

Nix? Ja, men då är det ju så att jag nån gång prenumererat på nån tidning i Bonnierkoncernen vilket gör att försäljare från tusentals olika tidningar har rätt att ringa och störa störa störa. Jag gillar ffa ordväxlingen

- ...ja hallå..! (mitt i läggning av barn)
- Ja hej, jag ringer från tidningen XX och har ett fant...
- UUUuuuäääÄÄÄÄ (barnen skriker öronbedövande)
- Jag är mitt uppe i läggning och har ingen lust...
- Men det tar bara en minut och det här...
- JAG HAR INTE EN MINUT!!!

Så otroligt enerverande

1 kommentar:

Den förvånade pappan sa...

På en vecka har ComHem (CH) ringt oss flera gånger och försökt sälja på oss något paket. Sista gången sa sambo (S):

S: Nej, vi är inte intresserade av fler kanaler.

CH: Men det är ju så mycket bättre med digital TV

S: Vi ser inte de fördelarna

CH: Men då har ni ju inte förstått vad digital-TV är. När man förstått det så förstår man fördelarna.

S: Jaha, men då har jag väl inte förstått då, men vi är ändå inte intresserade.

Är det verkligen en smart taktik att förolämpa sina kunder? Kan tilläggas att jag ringde upp ComHem och upplyste dem om att vi starkt överväger att säga upp vårt bredband med dem om de inte slutar att ringa oss och tjata om saker som vi inte vill ha. De lovade att sluta, men det tror jag inte innan jag sett det. Jävla puckon.