tisdag 9 februari 2010

Har du lågt blodtryck? Då kanske hemmaförälder.se kan vara nånting för dig

Japp, ett inlägg till. Jag tror på att gå ut hårt. Och för att riktigt elda upp mig besökte jag min favvo-hemsida "Hemmaföräldrar" Där samlas ett gäng föräldrar som tycker att vårdnadsbidraget är bibeln och Elise Claeson Gud, och vars motto är att jämställdhet kan uppnås utan att använda barnen som murbräcka. Hemundervisning är tydligen också nånting som ine bör ifrågasättas, för det är klart att ALLA föräldrar ALLTID vet bäst när det gäller ALLTING som rör barnet. Fler härliga rubriker:

Enormt många dagisbarn tappas bort varje år Enormt många? Verkligen.

Boll eller barbie - biologin avgör Skilnad mellan människor eller skillnad mellan kön?

Läs också:

Dagis drabbat av resistenta pneumokocker

Två dagisbarn döda i pneumokockinfektion

Max 2 år blev döv av dagisbakterien

Jasmine dog nästan av dagisbakterien - idag är hon döv och saknar balanssinne

Alex 1 år dog av pneumokockinfektion
Jag säger bara: dåliga naglar kan vara dold DÖDLIG sjukdom

5-10 dagisbarn tappas bort varje månad i Uppsala län

Många förskolebarn försvinner Många? Verkligen?

Dagispersonal åtalad Förälder åtald, hu så hemskt, bäst att förbjuda föräldrar

Yrkesarbetande mammor får mindre friska barn Jag undrar lite över hur urvalet i den studien ser ut. Yrkesarbetande kvinnr är inte en särdeles homogen grupp.


eller varför inte:

När ingenting är heligt
Vi väljer så olika. I bekantskapskretsen såg jag vännen som valde att göra precis så som samhället kräver. Barnen på dagis från ett år och heltidsarbete. Vi har sprungit på varandra under årens lopp och sakta men säkert har jag sett hennes glada uppenbarelse med det smittande skrattet förvandlas till en allt mer tyst och sammanbiten kvinna med allt djupare fåror i ansiktet. Från att ha sprudlat av livsenergi så förmedlade hon istället bara sorg och stress.




Vad säger ni om det här? Jag ser en mängd problem, men mitt största problem är att alla resonemang andas fanatism. Att alla som tycker någonting annat utmålas som egocentriska missfoster. Jag skulle må bättre om det stod nånting om problem som kan uppstå i familjer där barnen är hemma. Alla föräldrar är faktiskt inte bra för sina barn.

Och herregud, jag skiter väl fullständigt i om folk är hemma med sina barn. Det som är bra för min familj är kanske otänkbart för nån annan. Men jag förstår inte behovet av att smutskasta den kommunala barnomsorgen. Som förresten inte lär bli mer personaltät av ett allmänt införande av vårdnadsbidrag.

Inga kommentarer: