onsdag 29 april 2009

Första gången

Har ingen inspiration för tillfället, men för att inte tappa mina få (enligt räknaren 0) läsare kommer här en sån där meningslös frågegrej som brukar finnas på bloggar. Minns inte var jag stulit den heller.



Höger- eller vänsterhänt: Höger,är miljöskadad av jobbet och brukar träna att skriva med vänster ibland...

Humör just nu: halv- av det mesta

Är det nåt du absolut inte äter: Oliver

Kläder just nu: Jätterosa strumpor, jeans, svart linne, svart tröja

Musik just nu: Lyssnar inte på musik. Tyvärr

Vad sa du senast: Jag ringer sen när jag vet

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: 1950 känns väl perky and nice

Längd och vikt: Har tydligen krympt efter barnen (plattare fötter? hoptryckt rygg??) vilket innebär 165 cm, oftast 62 kg men nu lite mer tror jag.

Hur många kuddar sover du med: Två

Favoritväder: Varierar med humöret

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Kommunikationsradio, båt, signalraketer.

Spelar du nåt instrument: brukade spela fiol, kan plinka ackord till barnvisor på piano

Morgon- eller nattmänniska: Morgon,

Spara eller slösa: I själ och hjärta en slösa, men har en mer realistiskt lagd man

Bästa film: kan bara se harmlösa filmer utan djup och drama. Girls just want to have fun är ju skojig

Tror på liv på andra planeter: Ja.

Kommer du ihåg din första kärlek: Nej.

Har du några homosexuella vänner: Ja

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja. Fast kanske svårare om man börjar när man är 15.

Hur många barn har du/vill du ha: Två är ett jämnt och bra nummer

Bio eller promenad: Promenad

Snarkar du? Ingen som sagt nåt om det.

Rädd för insekter? Nej

Äckligaste insekten: Fästing

Vad vill du jobba som? Logoped i AKKteam riktat mot tränings- och särskolan

Pizza eller hamburgare? Hamburgare.

Stökigt eller välstädat? Stökigt.

Gungar du på stolen? nä

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Inte en chans i helvetet

Hur många syskon har du? två

Vad är du mest rädd för? Att det ska hända mina barn nåt och jag kan inte göra nåt åt det.

Är du rädd för blod? Näe inte särskilt

Saltar du på maten? Alltid

Gillar du att sjunga? Ja.

Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Samhäll. Passade mig utmärkt

Anser du att du är stark? Hyfsat

Brukar du sola? nej

Vad gör du om du får hicka? fortsätter att hicka återkommande under hela dagen. Farsan är likadan.

Röker du? nä

Snusar du? nä

Kaffe, te eller inget? kaffe


OK, det här var inte så kul. Återkommer med nåt kortare och mer kärnfullt.

2 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Karin! Jag läser din blogg med glädje. Strunta i statistiken. Den är bara förledande. Hellre vara sann och ärlig än att "stå där det blåser" (för att citera Galenskaparna och After Shave).

Karinko sa...

Ja, alltså, det är fel på räknaren. Jag vet bara inte riktigt hur jag ska fixa till det, eftersom jag fick hjälp förra gången. Men det är kul att du läser. Och med glädje dessutom! Tack för det!