söndag 6 september 2009

Spännande värre

Maken ringde från hotellet i Mumbai. Han hade begynnande förkylningssymptom. Hu så spännande. Sist han blev sjuk på Indienresa kom han hem efter två/tre veckor 8 kg lättare med 40 graders feber och röda prickar över hela kroppen. Jag hade varit hemma med sjuka barn och varit sjuk själv och längtade efter avlastning, men så blev det visst inte. . . Vårdcentralsläkaren i Göteborg vägrade ta emot honom för att han kom direkt från Indien. Trots att han inte varit i närheten av en läkarstation där utan endast medicinerat flitigt med Ipren och Magncyl. Istället skickades J till Östra Sjukhusets Infektionsklinik där han fick sitta och feberfrysa i ett iskallt uteväntrum och slutligen få en mindre utskällning för att han besvärade infektionsläkarna med en simpel obehandlad halsfluss. Det hela kulminerade efter nån vecka när han i princip sovit dygnet runt och till slut lovade mig en sovmorgon. Halleluja! Jag blev väckt vid pass klockan sex morgonen efter av en man med stora böldliknande utslag i ljumskar och armhålor och stora svårigheter att andas. Han väste fram "jag verkar ha blivit allergisk mot något, måste åka till akuten". Vad tänkte jag då när jag stod mitt emot min livs kärlek, avmagrad med andnöd? Jo:

Din jävel! Jag skulle få sova!!

I lust och nöd.

Sen blev jag förstås orolig och ångerfull och allt det där. Men ändå. Där ser man vad sömnbrist kan göra med en människa. Nu hoppas jag närmast på att han är förhållandevis fräsch på torsdag så han KOMMER HEM! Och nej det är inte svininfluensa. Jag vägrar svininfluensa.

6 kommentarer:

Den förvånade pappan sa...

Sinvinfluense hit och svininfluensa dit. Jag har inte ens haft den än och är redan trött på den.

Sen måste man ju dessutom ta beslut om vaccin. Yack!

Gekko sa...

Ojdå... Inte så mycket att säga?
Komma till oss på tisdag?!

Karinko sa...

Pappan: håller egentligen med. Fast med två astmatiker i familjen känns det mest som att jag vill få hit det där jäkla vaccinet fort som f*n

Gekko: ååå ja! Barnen är friska. Jag har lite halsont men hoppas slippa nåt värre

Den förvånade pappan sa...

Jo, hade det inte varit för astma hade jag inte ens funderat på att ta något vaccin. Nu vet jag inte riktigt...

Den förvånade pappan sa...

För övrigt blev jag kallad dum på den här bloggen för att jag tyckte att Zeb själv skulle få välja hur han såg ut på sitt skolfoto...

http://annaekelund.blogspot.com/2009/09/tufft-i-trosa.html

Karinko sa...

Ja herregud det finns folk till allt. Jag tycker att det är bättre om ens unge ser ut så där (även om det är ganska extremt även för min toleranta smak ;)) än om hon/han känner sig tvingad att ha canada goose-jacka och stekarfrilla för att alla andra har det. Eller måste vara för smal. Eller skär sig i armarna. Eller slår ner folk på stan. Kort sagt är det många saker som är bra mycket värre för ungdomar än att se udda ut...