måndag 8 juni 2009

Är du inte med oss är du emot oss

Rätt många människor verkar ha ganska starka åsikter om rätt många saker. Det kan vara nogatt de ogillar något, eller själv inte skulle välja det för att närmast hatiska känslor ska väckas: "jag förstår inte vilka idioter som äter blodpudding" "Jag bara haaaatar folk som har vita skinnsoffor". Det räcker inte med att bara lite stillsamt inte bry sig om det man inte tycker om, typ låta bli att titta på TV4 när det är långfilm. Istället måste man bombhota PRavdelningen för att det är så urbota dumt att bryta för nyheter mitt i. Här saker som jag inte skulle välja men ändå inte tänker skriva några fanatiska hatinlägg om:

1. Skönhetsoperationer. Varsågod. Gör´t. Hade jag haft obegränsat med pengar kanske jag skulle välja att botoxa bort bekymmersrynkan, vem vet?

2. Tatueringar. Ofta inte så snyggt, inget jag vill ha men varsågod: gör´t.

3. Hemmafruliv. Inget för mig men go ahead: gör´t.

4. Åka till Thailand. Varmt, mycket flygbränsle blir det. Underhålla barn flera timmar på flyplanet. Soleksem. Nä tack, men varsågod: jaduvet.

Ni förstår principen.

Inga kommentarer: