fredag 26 juni 2009

Taktik-klädsel

Bröllopsfest ikväll. Jag har min fars buskiga ögonbryn, och dom är buskiga. Jag har min mors kraftiga hårväxt, och den växer. Jag har jobbat fram till idag och är blek och datorrödsprängd. Jag har risigt hår och snorig näsa. Jag är pank och har inte råd med ens ett reaplagg från HM. Vad göra? Taktik-klä sig förstås! Jag kommer ikväll (tyvärr har jag ingen USBsladd med så jag kan ge bildbevis) att iklä mig morsans gamla långklänning från -78 som är gravt blommig i ett Josef Frank-liknande tyg. Voila: ingen kommer titta på mitt ansikte, klänningen stjäl allt fokus, och jag kan lugnt arbeta mig igenom buffébordet.

Smart.

2 kommentarer:

Hosanna sa...

Absolut smart. Hade gjort likadant själv... eller nej, det brukar oftast räcka med att jag är den jag är så har ingen en aning om vilken outfit eller frisyr jag haft ;)

Gekko sa...

Haha, är det den klänningen jag tror du menar? Den är ju så snygg!! Och det du skriver om dig själv stämmer ju inte riktigt, iaf inte senast vi sågs! Eller har du förändrats mycket sen i tisdags? Hoppas ni hade kul!