måndag 15 juni 2009

Varför jag aldrig kommer bli recenserad av The Critics

Ämne och fokus
Hur angeläget är ämnet som bloggen fokuserar på? Vilken är i så fall genren? Angeläget som fan. Genre? Schanger. Nej. Nästa fråga.

Håller bloggen sig till ämnet? Håller sig till ämnet att inte hålla sig till ämnet? Jodå, det går fint

Stämmer fokus överens med kategorierna som finns angivna (bland annat på Bloggportalen.se, Bloggtoppen.se och Bloglovin)? Lever den upp till vad den lovar? Nej. Den som intet lovar behöver heller intet hålla.

• Är bloggen nischad eller spretig med flera olika fokus? Tänk dig ett hår som tryckts ner nytvättat och blött i kudden. Tänk dig det håret morgonen efter.

• Är bloggen skriven för en speciell målgrupp Målgruppen Karinko.

Är bloggaren kunnig/trovärdig inom ämnet han/hon skriver? Skämta inte. Trovärdighet är mitt mellannamn

Skriver bloggaren många ”skräpinlägg” som inte håller sig till ämnet? Varför har folk en blogg om de inte vill skriva skräpinlägg? Jag är stolt över mina skräpinlägg.

Är bloggen en ”mycket länkad blogg” på Bloggportalen.se? Det har jag mycket mycket svårt att tänka mig

2 kommentarer:

Hosanna sa...

Men vi är många som läser och gillar. Det är ju det som allt handlar om!

Karinko sa...

Ja kära nån. Det verkar est vara jobbigt att ha 75000 läsare. Massa näthat och sånt. Fast det kanske skulle liva upp förresten?!