lördag 10 januari 2009

Lister och Laster

Vi har en handfull halvrenoverade rum där det som fattas huvudsakligen är lister. Listmålning ingår i mitt ansvarsområde nämligen och lister väcker ingen passion hos mig överhuvudtaget. Sällan vaknar jag med ett ryck om morgonen och flyter med lätta fötter ner i källaren för att ta fram burken med antikvit. Det är egentligen inte jobbigt heller och går fort (inte som att måla lackat furutak vitt t ex). Lister är tråkigt. Lister är del 2 i Karlskoga Kuriren. Lister är journalskrivning, stabsmöten och E18 Karlskoga-Örebro. Jag har svårt att se det färdiga resultatet framför mig och hemfaller därför hellre åt andra saker som http://www.betapet.se/ eller varför inte Säsong 1 och 2 av Greys anatomy. Jag är varken stolt eller nöjd men lo and behold: fyra skitlånga golvlister ligger och torkar i källaren. Alltid något. Jag kommer nu återfalla i Betapetmissbruk.

Inga kommentarer: