måndag 3 augusti 2009

Fjortisstil och Partille-johnny

Har umgåtts med barnens 12åriga kusin ett par dagar, vilket ofelbart fått mig att känna mig precis så vuxen som jag är. Hon har introducerat mig till stilarna som gäller och man kan än en gång konstatera att intet är nytt under solen. Fjortisstilen innefattar spretigt blondreat hår och vitskimrande läppar (fast de randiga solglasögonen var nya för mig). Partille-Johnnysarna ser lite ut som bandet Reeperbahn när det begav sig, fast gummisnoddar runt byxbenen? Det får mig ofelbart att undra varför. Och förvandlas i samma stund till min egen mor när jag själv kom hem med svarta läppar och loppiga fynd från myrorna. En sak att vara tacksam över är att också E trots sin ungdom inte särskilt uppskattar det gällande modet. Så jag kanske inte är gammal. Jag kanske bara är alternativ. Fortfarande.

Inga kommentarer: