söndag 9 augusti 2009

Segling och Liseberg





Jag är en typisk inlandsbo som har svårt att förstå tjusningen med ett grått öppet hav som luktar fis av tång. Men segling (för motor pga ingen vind) i 25 graders värme, en bra plats i naturhamn med både bad från båt och vid sandstrand (på västkusten, det ni!) plus att svärfar både var skeppare och ruffhäxa, gör en seglingssemester mer än härligt. Årets första solbränna, barn som varit sams, en storkusin som underhållit sina småkusiner, och en gigantisk räkmacka i Skärhamn. Ni förstår va?

Idag Liseberg. Betänk att våra barn endast är tre och fyra och ett halvt. Betänk även att det inte bjöds varken sockervadd, glass eller roliga kaninöron. Kalaset gick ändå på minst 1000 spänn. Min tröst i sammanhanget är att jag på fem försök på lyckohjulen fick fyra vinster. Varav ett cyklop med snorkel som gjorde Ia stum av lycka och som hon har på sig i detta nu medan hon ser på Alfons på TV. Synd att kameran har slut på batteri...

På tisdag åker jag hem. På onsdag börjar jag jobba. Vardag. Och därmed fler blogginlägg skulle jag tro. Bra va?

2 kommentarer:

Hosanna sa...

Ser fram emot fler inlägg.

Gekko sa...

Det låter som lite av en drömsemester! Frånsett just den delen med noll vind kanske. Motorn förtar lite av seglingens tjusning (*i och med att man inte seglar förklarar jag sådär pedagogiskt*)