onsdag 12 augusti 2009

Inte mainstream längre.

Jag brukar tvångsmässigt svara på dessa imbecilla statistiskt insignifikanta undersökningar och oftast svara som de flesta andra. T ex tycker jag liksom de flesta att miljonsatsningen på Göteborgs stads nya logga (go:teborg) förtjänar omdömet E Du Go Eller. Men kolla här Jag sticker ut. Jag tycker nämligen att det är OK att twittra när som helst. Iofs såg jag nu att "på Begravning" fanns med och det är möjligen ett tveksamt tillfälle... Artikeln handlar om nån som twittrade under förlossningen. Folk tycker uppenbarligen det är helt vansinnigt. Också samma människor som i sina bloggar kan skriva en MYCKET utförlig förlossningsberättelse inkluderande allt från bristningar till spyor. Jag förstår inte riktigt problemet. Det är åtminstone mer intressant att få veta när någons vatten har gått, än att läsa om människor som "är på jobbet"? Jag twittrar inte, det räcker med facebook och blogg. Jag är aldrig inne på twitter heller, eftersom jag tycker det är lika ointressant som knäckebrödsbloggar (= idag gick vi upp och åt frukost. Pelle ville bara ha två skedar gröt. Sen bajsade han). Men upprörande är det välan inte? Jag har iofs svårt att tänka mig hur twittrandet under sexakten skulle se ut. Och är det inte ett underbetyg om man samtidigt har energi för att knappa på datorn?

AAAH. Jag har massor av bloggämnen men jag vet inte vilket jag ska börja med.

- Vilka är "folk" egentligen?

- Varför är det en negativ egenskap att vara pratig och hävca ur sig saker, och en positiv egenskap att vara eftertänksam?

- Hur det känns att vara del av en på bloggar bespottad grupp

- receptet på rabarberpaj med dubbel smul

- Kärleken, den romantiska och den verkliga

....

God natt.

Inga kommentarer: