onsdag 18 mars 2009

Sjukstuga

Hur mycket snor kan få plats i bihålorna egentligen? Och hur kul är det att ha feber och dagis är stängt? Konflikterna avlöser varandra och den utlösande faktorn är förstås jag, som exploderar i tid och otid över småsaker. Nu ska jag strax skeppa mina snoriga ungar till mina föräldrar, så virusstammen får förstärkas ytterligare. Inte så schysst, men vad gör man? På vägen hem ämnar jag gå in på den enda affär i staden som saluför Ben&Jerrys Vanilla Fudge (44 kronor för en halvliter- men den är ekologisk!) Sen ska jag gråta över förlorad arbetsinkomst samtidigt som jag moffar glass till tredje säsongen av...just det, Grey´s Anatomy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då är det kanske tur att jag inte kom in på överraskningsbesök igår då? Jag och tjejen körde förbi och då berättade jag ju vilka som bor i det huset. O ville genast in och leka! Jag ville hem och äta...
Kanske du är frisk nästa vecka? Leka? Jag är hemma ensam med barnen hela veckan, fast du jobbar säkert fullt?
Sen kan jag ju säga att det finns nog oanade mängder snor i en bihåla ;-)
/Gu

Karinko sa...

Jag jobbar delvis deltid nästa veka, maken i Mumbai du vet... Vi kanske kan äta middag iop nån dag. Tisdag, onsdag el. torsdag passar bäst för oss.