onsdag 4 mars 2009

Tusen tankar i ett inlägg

Jag har slösurfat å det värsta under två dagar, och hittat så mycket uppslag så ni anar inte. Folk är så dumma så. Och kloka. Problemet är att det blir för mycket. Jag vill skriva ett inlägg om fri abort, ett om vad som är bra kärlek, förklara varför pop och opera är en skitdålig kombo, varför Mellanöstern får en klump att växa i min mage, varför vi borde vara snälla mot varandra... osv osv. Men det skulle bli outhärdligt många inlägg. Det får bli kortfattat:
1. Utan fri abort görs illegala aborter och det blir dessutom en klassfråga vilka kvinnor som kan göra en abort utan risk för liv och lem. Rika kvinnor åker till privatklinik, fattiga kvinnor hamnar i en källare. Aborten sker ändå.
2. Går inte att skriva nåt kort om vad som är bra kärlek. Det är kärlek som inte skadar nån annan antar jag. Jag tror för övrigt att Gud har andra saker att bekymra sig om än folk som älskar varandra.
3. Pop och opera är en skitdålig kombo för att... bara för att helt enkelt. Hallonsylt är gott. Oxfilé är gott. Oxfilé med hallonsylt är inte gott.
4. Mellanöstern är så stort, så komplext, så ofattbart oförståeligt för mig. Jag känner mig storögt svensk och inser att vidden av problemen kan jag aldrig förstå.
5. Det är bra att vara snäll. En snäll person är också en utsatt person. Jag har en dotter som delar med sig och bryr sig om andra, och andra barn rycker saker från henne hela tiden. Hur bemöter man det? Utan att säga att det är bra att slå tillbaka?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så bra!!
Och hej förresten! Jag läser och nickar och håller med - om än med mycket låg profil fram tills nu.

Kram
Llinda

Karinko sa...

Hej! Kul att du läser! Och du får hålla hur låg profil du vill. Vi borde ses förresten, det är väl typ tio år sen sist