tisdag 19 maj 2009

Upp från sofflocket slashasar!

Alltså, låter inte det här uttalandet ganska korkat om man tittar på det på ett objektivt sätt:

"Det går inte att påverka EU, så det är ingen idé att jag röstar"

Nähä. OK. Och genom att inte rösta påverkar du på vilket sätt sa du? Herregud människor: v bor i en demokrati. Vi få rösta på Pirapartiet, FeministisktInitiativ och Junilistan utan att bli torterade och utkörda ur landet. Det är ett skäl så gott som något att rösta bara det. Och EU-valet är så mycket roligare att rösta i än riksdagsvalet tycker jag. I riksdagsvalet får man liksom ta det partiet som har det bästa genomsnittet. Och man får tänka på vilka partier som är i koalition med varandra så man inte röstar på Vänsterpartiet av misstag. Jag måste tänka på partiideologier och väga olika parametrar mot varandra. I EU-valet kan jag snöa in på en sakfråga och helt enkelt välja den politiker som bäst för fram mina åsikter. OAVSETT partitillhörighet. Tror banne mig att jag ska rösta på Carl Schlyter. Jaså du tycker att han är en mossig skogsmulle? Hindra mig då!!

Inga kommentarer: