torsdag 26 februari 2009

Vad gör du på jobbet egentligen?


Bollsnurran

Såpbubblor (helst maskinen!)

Ballong

Den talande bilen

Djur med ljud

Välja med hjälp av BigMac
- sak/aktivitet (se ovan)
- sång
- mat/godis

Be om mer med hjälp av Big Mac


Vara med och läsa bok t ex Knacka på. Alt ramsa med Step by Step.
”Kittla mig!” ”Kittla fröken!” ”Kittla XX!”

Gå vidare med ”titta i väskan/lådan/burken” Antingen två BigMac eller prova pratapp med fler rutor

Utvärdera aktivitet med Talande Matta. Första gång: Gör då en sak som är uppenbart tråkig och en som är uppenbart rolig! OBS kan ta tid att få in detta, ge inte upp.



”Draw a monster face”


OBS: Var modell! Språkbada i bilder!!


Detta är min egen planering, inte till för nån annan eg. Lite stolpar för att förbereda introduktion av AKK (Alternativ och Kompletterande Kommunikation) Jag använder främst talapparater tillsammans med barn som har stora motoriska svårigheter, men det fungerar också för barn som t ex har autismspektrumdiagnos. Förstår ni nåt? För övrigt får jag ju inte skriva nåt om mitt jobb p ga sekretessen, vilket förstås är bra. Men synd ändå eftersom jag har ett så roligt jobb! Iaf när jag får träffa barn. Mötena är la sådär

Inga kommentarer: