söndag 22 februari 2009

Tydligen ett bloggbråk

mellan Linda Skugge och Ebba von Sydow ang. mammor v/s ickemammor. Här ett inlägg från Linda:

Kära Ebba och alla andra "prestationsprinsessor" kring Stureplan med omnejd som närmar er 30 med stormsteg. Vill ni ha ett tips på hur ni slipper att cykla från jobbet med gråten i halsen för att ni kände er usla på ett möte. Jo, sluta leva ert låtsasliv på Stureplan och skaffa er ett riktigt liv med barn. När man har barn så skiter man fullständigt i om man var "usel på ett möte", det är så fullständigt ointressant. Det enda som betyder nåt är ens barn och familj. Man hinner inte hålla på att tänka på sig själv, man hinner inte fundera på hur man framstår eller framställs. Det är så fantastiskt välgörande för alla människor att bli förälder för man hinner inte vara ego, man hinner inte fundera så mycket. Man hinner inte vara perfekt. Dessutom börjar man prestera dubbelt så snabbt när man får barn.
länk här

Jag skiter inte alls i om jag har varit usel på jobbet. Vad jag gör betyder också något, jag är inte bara nån genom min familj. Jag funderar visst på hur jag framstår eller framställs. Jag är ego, funderar för mycket och presterar för tillfället m y c k e t långsamt. Jag har verkligen inte hängt med i den här debatten och bara ögnat igenom några inlägg men jag förstår verkligen inte varför Linda et. al blir så upprörd över att Ebba von Sydow bryr sig om sin karriär. Och sen börjar jag undra om det bara är jag som inte förändrades så mycket i grunden av att bli förälder? Jag har blivit oroligare, blödigare, mer neurotisk och definitivt mer aggressiv. Men i övrigt är det samma gamla Karinko. På gott och ont. Det vore ju härligt att bli sådär som Linda Skugge: osjälvisk, ständigt med andras behov i centrum. Eller?

Inga kommentarer: