onsdag 11 februari 2009

Ostbågar och surfing the net

Heltidsveckor betyder en timme med barnen innan de somnar och sen en fullkomligt helslapp tillvaro i soffan. Jag slänger på min höjd in en tvätt. Hur gör folk som alltid jobbar heltid? När sitter ni och stirrar tomt framför er? OBS: denna fråga gäller INTE er utan barn. Er fråga blir istället: vad gör ni med all tid? Jag minns inte att jag gjorde så särskilt mycket innan ungarna kom heller iofs... Nu kan förresten alla kommentera, jag hade tidigare klickat i all möjlig sekretess, men nu kan glåporden hagla fritt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sen jag kom hem idag runt 18.00 så har jag (efter ett längre toalettbesök): pratat i telefon med bror samt brorson (som fö ska komma och sova över hos faster lördag till söndag.) Efter det gick jag och hälsade på grannen som har varit duktig och varit hemma från jobbet idag då hon är sjuk. Sen har jag ätit keso med banan och smörgås med leverpastej. En kopp te till det. Till efterrätt blev det två kokosbollar. Så mesta av tiden har alltså gått åt till att sitta i min eller grannens soffa. I min soffa utöver matintag bedrivs även internetsurfande samt Tv-tittande. Klockan är nu 20:35 och jag är trött. Sover nog om en timme om inte Grey´s Anatomy är överraskande spännande - då är jag vaken till 22.00. Mitt liv som singel är så spännande så att man kan svimma!

Karinko sa...

Fast jag vet ju att du är en extremt hurtig person som kajakar, skidar, skrinnar, klättrar, löper osv osv. Så då kallas en sån kväll för att vila upp sig. I have no excuse!