tisdag 10 februari 2009

You look like shite

Bröllop på lördag. Jag har en slags synlig funktion och ska ha (håll i er) axelbandslös klänning. Ity jag ofta på ett sydsvenskt manér viftar med armarna när jag talar, och eftersom jag kommer att tala mycket, befann jag mig i eftermiddags framför en provhyttsspegel för att prova en likaledes axelbandslös BH. Detta är sällan angenämt för någon, men alldeles särskilt oangenämt om personen:

1. Har en illasittande BH på sig
2. Finnar på ryggen
3. Fett hår
4. Påsar under ögonen beroende på
a) ålder
b) väckning av ilsket barn kl 04.30
c) dagens insikt om att ingenting känns bättre i Filipstad

Allt detta hade jag kunnat ta med jämnmod om det inte på spegeln, ungefär i jämnhöjd med min beniga barm, hade stått präntat:

YOU LOOK GREAT!


Allvarligt talat: har jag kläder på mig som jag inte passar mig, ser jag inte bra ut oavsett reklamslogan. Gör snyggare kläder istället.

3 kommentarer:

Karinko sa...

Jag kommenterar själv så ser det folkigare ut på den här bloggbanan: JA, jag förstår att man menar att alla är vackra och det är ju en vacker tanke. Fast jag har ju ett utseende att spela med, och utgår alltså från det och vill följaktligen inte klä mig i säck och aska och nåt som slutar mitt på arslet utan hellre i nåt som klär mig.

Gekko sa...

Men vet du, jag tror faktiskt att du såg great ut även i det sammanhanget! Du är ju en av de få jag känner som faktiskt ser snygg ut utan smink, även om du inte sovit på tre nätter! Så det så!

Karinko sa...

Gekko: du är en alltigenom god människa!