torsdag 26 februari 2009

Mat som framkallar dysfagi

Jonatan har skickat mig en utmaning. Jag ska lista fem maträtter som jag finner oaptitliga. Det är inte helt lätt ska jag säga, jag är hemskt tacksam att bjuda på mat. Bara så ni vet.

1. Oliver. Det Går Bara Inte. Och ja, jag har försökt. Och ja, jag har ätit den dyra sorten. Och ja, jag har ätit Riktiga Oliver i Grekland. Det hjälps inte, det smakar **** i alla fall. Besk och obehagligt. BURR. Nog det enda jag verkligen verkligen inte får i mig.

2. Tunga. Ser ut som en tunga där den ligger. Hu. Smaken är inte det värsta jag känt, men konsistensen....

3. Ostron. Som att dra in snor. Sniglar kvalar in under den här kategorin också. Och lutfisk.

4. Sparris på burk. Tänk att riktig sparris som är så god, kan bli så äcklig när man stoppar ner den i en burk.

5. Majonnäs. Jag är inte rädd för fett, grädde är t ex gott. Men majonnäs på en ägghalva har jag aldrig förstått.


Folk jag känner bloggar inte förutom västernärkingen, och han har redan svarat ju. Och det känns inte som om äcklig mat skulle passa hos Gekkos snygga kläder, men du får ju anta utmaningen om du vill ;)

1 kommentar:

Gekko sa...

Haha, du har helt rätt! I att jag inte antar utmaningen, men jag är glad för att du tänker på mig:-)

Hoppas du återhämtat dig!